Haber

Alfa Romeo 33 Stradale efsanesi geri döndü

Alfa Romeo, 1960’lı yılların ikonu ve dünya motor sporlarının efsanelerinden Tipo 33’ün altyapısı kullanılarak üretilen 33 Stradale’i yeniden yorumlayarak özel bir seri üretti.

Alfa Romeo, 50 yılı aşkın bir sürenin ardından, tamamı satılan ve yalnızca 33 adet üretilecek olan yeni 33 Stradale serisi ile lüks otomobil dünyasına geri döndü.

Yeni 33 Stradale, Alfa Romeo ekibinin markanın geçmişiyle örtüşebilecek yeni bir proje yaratma tutkusunu yansıtmasının yanı sıra, otomotiv dünyasında ve Stellantis Cluster modelleri arasında türünün tek örneği olma özelliğini taşıyor. Tutkusunu mesleğe dönüştüren otomobil tutkunları için ömür boyu fırsat olan bu özel seri, aynı zamanda Alfa Romeo ekibi için bir hayalin gerçekleşmesini de temsil ediyor.

Alfa Romeo’nun geçmişini selamlayan ve geleceğe taşıyan yeni 33 Stradale, 1967 model 33 Stradale’in karakteristik özelliklerini titizlikle ve saygıyla yeniden yorumlayarak geçmişin içten yanmalı motorları ile elektrikli gelecek arasında bir köprü görevi görüyor. Bir yol otomobili olan 33 Stradale, pistte de inanılmaz bir performans sunuyor; Konfor ve kullanım kolaylığından ödün vermeden tasarlanmasıyla da fark yaratıyor.

Alfa Romeo CEO’su Jean-Philippe Imparato şunları söyledi: “Yeni 33 Stradale ile geçmişimizi yansıtan, markaya hizmet eden ve Alfisti’yi gururlandıracak bir otomobil yaratmak istedik. Böyle bir sonuç, ekibimizin uzmanlığının, sıkı çalışmasının ve özverili çalışmasının sonucudur. markanın geleceğinde yeni sayfalar yazmamızı sağlayacak tutku.” “Bu, açık bir hırsa sahip ve markanın benzersiz geçmişine tam saygı duyan bir yönetimin desteği sayesinde başarılabilir. Yeni 33 Stradale, markanın 1969’dan bu yana ilk ‘fuoriserie’ otomobili ve söz veriyorum son olmayacak.” dedi.

Gerekli güzelliğin sembolü

Alfa Romeo Centro Stile (Alfa Romeo Tasarım Merkezi) tarafından tasarlanıp üretilen yeni 33 Stradale, tarihi 1967 modelinden alınan ilhamla ve Alfa Romeo’nun heykelsi güzelliğini zenginleştiren yeni stil dilinin belirgin tasarım öğeleriyle ortaya çıktı. Otomobilin dış tasarım özellikleri oranlar, hacim ve yüzeyler arasındaki mükemmel dengeyi yansıtarak Alfa Romeo’nun olmazsa olmaz hoşluğunun sembolü haline geliyor. Güçlü ve kaslı bir hacme sahip olan aracın ön kısmında ikonik kalkanın ve eliptik tabanlı farların karmaşık formları öne çıkıyor. Aracın profili, kanat tipi kapılar ve yanlardaki iki büyük hava girişiyle dinamik ve ince bir forma sahip. Ayrıca kapı menteşelerinin köşelerde konumlandırılması ve geniş sunroof sayesinde sürücü, uçak kokpitine benzer geniş bir görüş açısına sahip olabiliyor. Aracın ‘vahşi’ arka kısmı kıvrımlı ön kısım ile dengelenirken, arka kısmın yüksekliği de spor Arabalarda olduğu gibi ön cam hizasında değil tavanın ortasında bulunur. Herhangi bir aktif sistem desteği olmadan 0,375 gibi çok düşük bir Cx değerine ulaşarak aracın aerodinamik verimliliğini kanıtlar.

Aracın iç mekanı minimalist tasarımı ve sürüş deneyimiyle en iyi şekilde bütünleşecek şekilde tasarlanmış donanımlarıyla öne çıkıyor. Özellikle kokpit, orta konsolda yer alan ve sürüş esnasında pratik kullanıma yönelik sınırlı sayıdaki kontrol butonlarından da anlaşılacağı üzere, sürücünün dikkatini dağıtacak bileşenleri en aza indirecek şekilde tasarlandı. Sürücünün hemen önünde sürücüye benzersiz bir etkileşim olanağı sunan 3 boyutlu teleskop tasarımına sahip bir ekran yer alıyor. Uçak kokpitlerinde olduğu gibi, kontroller farklı seviyelerde, alçak orta konsolda ve daha yüksek bir düzlemde, tavanın iç kısmındaki orta kaplamada bulunuyordu. İç mekan iki farklı donanım seviyesinde sunuluyor: Tributo ve Alfa Corse. Havacılıktan ilham alan gösterge paneli ve merkezi tünelde alüminyum, karbon fiber, deri ve Alcantara gibi malzemeler kullanıldı. 1967 model 33 Stradale’in estetik ve teknik mirası korunarak her detay özel ve çekici bir ortam yaratacak şekilde tasarlandı.

sürüş tecrübesi

Alfa Romeo ekibi, pist otomobili olarak sürüş deneyimi sunmanın yanı sıra, konfor ve güvenlikten ödün vermeden, yolda günlük kullanıma uygun bir model sunma konusunda iddialı bir hedef belirledi. Bu nedenle yeni 33 Stradale, aktif amortisörlü çift kollu süspansiyonu, 2.9 V6 motoru ve ZF otomatik şanzımanıyla Alfa Romeo mühendisliğinin en iyi özelliklerini taşıyor.

Yeni Alfa Romeo özel sürümü, 620 bg’nin üzerinde güç üreten bir V6 çift turbo motorla donatılabiliyor veya 750 bg’nin üzerinde güç üreten bir BEV konfigürasyonuna sahip olabiliyor. Her iki versiyonun performansı olağanüstü. Maksimum 333 km/saat hıza ulaşırken, 0-100 km/saat hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlıyor. Etkili amortisörlere sahip çift kollu süspansiyon ve ön aks kaldırma özelliği, yol tutuşu ve konfor sağlar. Alfa Romeo Brake-By-Wire fren sistemi ve Brembo karbon seramik frenler üst düzey performans sunar. Alüminyum H-çerçeve ve karbon fiber monokok sağlamlık ve hafiflik sağlar. Bir kez daha, karbon fiber ve alüminyumdan yapılmış menteşeli kelebek kapılara sahip bir tavan yapısı, yüksek kaliteli dayanıklılık ve güvenlik için tasarlandı. Pencere çerçeveleri karbon fiberden, arka cam ise polikarbonattan yapılmıştır. Aracın tuning işlemleri F1 pilotu Valtteri Bottas’ın desteğiyle efsanevi Balocco pistinde gerçekleştirilecek.

Benzersiz bir kişiselleştirme yolculuğu

Benzersiz düzeyde kişiselleştirme sunan özel seri, müşterilerin Bottega grubundan Alfa Romeo profesyonelleriyle birlikte hava girişleri, tekerlekler ve hatta ayırt edici ön koruma gibi işlevsel stilistik unsurları geliştirmelerine olanak tanıyan özel bir program aracılığıyla üretildi. Bu sayede dünyadaki hiçbir araba birbirinin aynısı olmayacaktır. Bu onları ‘dört tekerlekli şaheserler’ haline getirecek. Bottega grubu, müşterilerini en başından itibaren sürece dahil ederek onlara şasi numarasını kişisel olarak ‘imzalama’ seçeneğine kadar pek çok ayrıntıyı yönetme ve kendi arabalarını yaratma fırsatı verdi. Özel VIN, müşteri tarafından seçilen sekiz rakamdan oluşur ve ayrıca orta tünelde işaretlenmiştir. Kişiselleştirilmiş otomobil alanında geniş deneyime sahip olan Alfa Romeo, otomobil üretiminde Carrozzeria Touring Superleggera işçiliğini kullanıyor. Carrozzeria Touring Superleggera’da el işçiliğiyle üretilen bu araçlar, detaylara gösterilen hassasiyeti yansıtan, kişiye özel olarak uyarlanmış kalite standartları sunuyor.

Bottega ekibi iş başında

33 projesi, 33 benzersiz ve özel araç tasarlamak için müşterilerle yakın işbirliği içinde çalışan Alfa Romeo profesyonellerinden oluşan Bottega ekibiyle sonuçlandı. Bottega, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun saf güzellikte sanat eserleri yaratan Rönesans atölyelerinden ve 1960’larda binek araçların gövdelerini üreten ustalardan ilham aldı. Benzer şekilde 33. projede de müşteriler projenin başından itibaren üretim sürecine dahil oldu. Müşterilerle ilk görüşmeler 2022 Monza Grand Prix’sinde yapılırken, 33 aracın tamamı birkaç hafta içinde satıldı.

Efsanenin kökleri

33 Stradale, sadece Alfa Romeo değil, İtalyan tasarım tarihine de damgasını vurmuş efsane bir model. 1967 model 33 Stradale, o dönemde dünya motor sporlarının büyük ismi Tipo 33’ün altyapısı kullanılarak üretildi. Proje 33, o dönemde markanın lideri olan Giuseppe Eugenio Luraghi ve yeni kurulan yarış departmanı Autodelta’dan Carlo Chiti’nin liderliğinde Alfa Romeo’nun yarışlara dönüşünü simgeliyordu. İlk yarış için Liège yakınlarındaki Fléron’daki zamana karşı yarışı seçildi. Sürücü Autodelta’nın test şefi Teodoro Zeccoli’ydi. 12 Mart 1967’de 33 yarış dünyasına girdi. ve en prestijli pistlerde, 1975 ve 77’de Makes Şampiyonası’nda kazandığı zaferlerle, onu dünyanın zirvesine taşıyacak uzun bir başarı serisinin ilki oldu. Alfa Romeo, bir sportif coşku dalgasından yola çıkarak, Tipo 33 yarış arabasının performansını konfor ve sürüş kolaylığı ile birleştiren bir “fuoriserie” (özel yapım) otomobil olarak özel kişiler için çok sınırlı sayıda 33 adet üretmeye karar verdi. günlük kullanım. Tasarım, tüm teknik uzmanlığını ve yaratıcı kibrini 33 Stradale’in tasarımına aktaran Franco Scaglione’ye emanet edildi. Stildeki yeniliğin aerodinamik ve işlevsellik arayışıyla harmanlandığı bir başyapıt ortaya çıktı. 1967 model 33 Stradale’in tasarımında öne çıkan detaylar; sözleri, formlarının sağlamlığı, çizgilerinin saflığı ve her detayın zarafetiydi. 1967 ile 1969 yılları arasında yalnızca 18 adet üretildi. Bunlardan bir tanesi bugün Arese Müzesi’nde muhafaza ediliyor ve koleksiyonerler tarafından çok sevilen son derece nadir bir kesim olarak öne çıkıyor. Bu şasilerden altısı Carabo (1968), P33 Roadster GS (1968), 33/2 Coupé Speciale (1969), Cuneo (1971), Iguana (1969) ve Navajo (1976) prototiplerinin üretiminde kullanıldı. Yirmi yıllık otomotiv tasarımı.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu