Ekonomi

MÜSİAD, TCDD’deki kayırmacılık ve kayırmacılıktan şikayetçi

MÜSİAD’ın “Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği 2023 Değerlendirmesi ve 2024 Beklenti Toplantısı”nda firmalara lojistik destek sağlayan taşımacıların TCDD ile sorun yaşadığı gündeme getirildi. Toplantıda konuşan katılımcıların birçok konudaki öneri ve talepleri bir araya getirilerek ilgili bakanlıklara iletildi.

T24 yazarı Çiğdem Toker, MÜSİAD toplantısının sonuçlarını şöyle aktardı: “Hükümete yakın konumdaki bir meslek örgütünün, kamu destekli bir kuruluşu ya da aynı hükümet tarafından yönetilen bir devlet kurumunu eleştirmesine alışık değiliz.” o yazdı. Toker’in “MÜSİAD’dan TCDD’ye ağır eleştiri” başlıklı yazısının ilgili kısmı şöyle:

“Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na sunulan bulgular, personel atamalarından, arızalı lokomotiflerin işleri aksatmasına, bazı şirketlere ayrıcalık tanınması önerisine kadar pek çok eleştiriyi içeriyor.

Her ne kadar yumuşatılmış bir ifade olsa da kayırmacılık ve kayırmacılık sistemidir.

Geçtiğimiz Ocak ayında Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in de katıldığı toplantıda dile getirilen eleştiriler şöyle sıralanıyor:

(Notlar orijinaldir, sadece kalın alt başlıkları değiştirmeden metinden kaldırdım.)

TCDD ULAŞIMDA SORUNLAR

– Üreticilerin yanı sıra üreticilere hem hammadde temini hem de ihracat ürünlerinin limanlara teslimi konusunda lojistik destek sağlayan taşıyıcılar, TCDD Taşımacılık ile gerçekleştirdikleri taşımalarda büyük zorluklar yaşıyor.

– 2023 yılının son çeyreğinde başlayan makinist çalışma saatlerine yönelik düzenleme nedeniyle lokomotif sıkıntısı ve yeterli işçi bulunamaması sorunları, 2024 yılı için çizilen tren hatlarının verimsizliği de eklenince içinden çıkılmaz bir hal aldı.

-‘İkili diyaloğu güçlü olanlar’: TCDD Nakliyecilik ile halihazırda taşımacılık yapan birden fazla firma ya işlerini yürütemiyor ya da ikili diyaloğu güçlü olanlar tam kapasite olmasa da yüzde 30 kapasiteyle faaliyetlerine devam ediyor.

– ‘Tecrübeli personel pasif görevde’: Tüm bu sorunların arasında tecrübeli çalışanlardan bir kısmının pasif pozisyonlara atanması ve tecrübesiz yeni çalışanlarla anlaşmaya çalışılması ayrı bir hayal kırıklığıdır. Yoğun çalışmaların yapıldığı 2. Bölge (Ankara), 6. Bölge (Adana) ve 1. Bölgeye (İstanbul) bağlı istasyonlarda tam kapasite yoğunluğu devam ediyor.

Bu bölgeler arasında karşılıklı dolu ve boş taşımaların çıkmaza girdiği açıkça görülüyor. 2023 yılında tüm ağır istasyonlarda tren hatlarına ve çalışan lokomotiflere bakıldığında 2024 yılında gözle görülür düşüşler var.

– ‘Lokomotiflerin yüzde 50’si arızalı’: TCDD Nakliyecilik A.Ş. bünyesinde bulunan toplam arızalı lokomotif sayısının yüzde 50’si. hızla hizmete döndürülmeli veya yeni lokomotifler satın alınmalıdır.

– ‘Makinistler günde 11 saat çalışıyor’: Günlük çalışma saatlerinde herhangi bir sınırlama bulunmayan makinistlerin 11 saatlik çalışma saatleri iptal edilmeli ya da kuruma hızla yeni makinistler alınmalı.

– ‘Personelin yetkinliği sorgulanmalı’: Yük taşımacılığını takip eden lider, yönetici ve şef unvanına sahip çalışanın ve daha önce bu görevlerde bulunmuş ancak bu görevlerde bulunan işçinin kurum içindeki yetkinliği sorgulanmalı. Organizasyona pasif olarak katılamayanlar göreve geri getirilmelidir.

– ‘Kilitli istasyonlar’: Meşgul ve tabiri caizse kilitli olan istasyon çalışanlarının sesi dinlenmeli ve sorunun nedeni belirlenmelidir. Ağır istasyonlarda bekleyen vagonların ne kadar süre beklediği, hangi vagonların fazla beklemeden hareket ettiği, hangi vagonların sürekli beklediği belirlenmelidir.

Taşımacılık firmalarının geçmiş yıllardaki taşımaları dikkate alınarak desteklenmeli, lokomotif ve işçi eksikliği, kapasite fazlalığı nedeniyle taşınmasının mümkün olmadığı anlaşılan yüklerin taşınmasının kabul edilmemesine büyük önem verilmelidir.”

(HABER MERKEZİ)

palandokenajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu